Into Business award

And the Winner is

Dirk Bouman, directeur van Uitgeverij Verhagen, is gekozen tot de meest invloedrijke persoon van de Duin- en Bollenstreek. Bouman is uitgever van 10 lokale huis-aan-huisbladen in de hele Duin- en Bollenstreek, de Katwijksche Post en de Bloemenkrant.

Hij ontving de bijbehorende Award maandagavond uit handen van John van der Tol van Into Business, tijdens een druk bezochte bijeenkomst bij Autocentrum Beelen in Lisserbroek. Dirk Bouman toonde zich uitermate verrast over de onderscheiding.

Rasondernemer

De omschrijving van het juryrapport loog er niet om: Een rasondernemer, een krantenmagnaat. Bouman spreekt met zijn team de taal van de ‘belangrijke’ adverteerder, biedt een platform voor de samenleving en stelt de lezer centraal. John van der Tol liet tijdens zijn inleiding weten trots te zijn op zijn’ top 50. ‘De poll op www.bollenstreekintobusiness.nu is maar liefst 7000 keer bekeken. Ruim 400 verschillende ondernemers hebben dit jaar een bijdrage geleverd door namen te noemen. Deze namen vormen de top 50. Ik kom bijna overal bij elk zakelijk netwerk waar iets gebeurt, zo kan ik redelijk inschatten wie er toen doen en wie het verschil maken. Je hoeft geen klant te zijn om hierin te kunnen staan. De lijst telt maar liefst 20 nieuwe namen, met op nummer twee Leo van der Zon, voorzitter van het Bollenstreekcorso en allround bestuurder en de hoogste notering voor een vrouw, Coco Meeldijk van Buro Coco op de derde plaats. Vanuit de hele streek staan er allerlei namen op de lijst, kleine ondernemers afgewisseld met personen die grote bedrijven aansturen.”

Dirk Bouman krijgt de award uit handen van John van der Tol (links) en Frank Beelen (rechts). | Foto: Adrie van Duijvenvoorde

Invloedrijk

‘De term invloedrijk heeft niet voor iedereen dezelfde betekenis. Iemand is invloedrijk als de persoonlijke invloed wordt aangewend om iets gedaan te krijgen. Iets wat een bedrijf of de directe omgeving een positieve impuls geeft. Deze persoon is een leider, alom aanwezig, zeer betrokken en succesvol. Iemand die bereid is om te delen en te verbinden. Onze Top 50, die voor de vijfde keer verschijnt, is samengesteld door de redactie van Bollenstreek INTO business, met hulp van ons enorme relatienetwerk.’ 

Meedenker

Piet de Vries, Citymanager en bestuurder van Katwijk Marketing, coördinator Bollenstreek regiomarketing en vorig jaar samen met Jan van Vliet winnaar van de Award is uitermate verheugd over de benoeming. ‘Ik gun het Dirk Bouman van harte. Hij draagt ongelofelijk veel bij aan het vermarkten van Katwijk en de Duin- en Bollenstreek. We werken geweldig samen. Het is een constructieve meedenker en als we iets willen, zoeken we samen naar mogelijkheden en komen we er altijd uit. Hij haalt niet het onderste uit de kan en draagt bij aan de gemeenschap. Hij heeft er aan bijgedragen dat de loka-le huis-aan-huisbladen, die van hoog niveau zijn, evenals de Katwijksche Post niet meer weg te denken zijn. Ik vind het geweldig, dat er eigenlijk voor de tweede keer een Katwijker eerste is geworden. Ik heb het als geweldig ervaren. Er komt bij zo’n benoeming heel veel energie vrij, die je boven het geheel uittilt. Ik hoop dat hij een leuk jaar tegemoet gaat.’

Feestelijk

Na de uitreiking werd het magazine uitgereikt en getoost op de ‘Invloedrijkste’ en de prachtige bijbehorende lijst. Frank Beelen zorgde voor een gastvrije goed verzorgde locatie en terwijl omroep Bo een groot aantal blijde geplaatsten interviewde bespraken de aanwezigen lijst en wensten ze elkaar een ondernemend 2015. Het bleef lang onrustig in Lisserbroek.